De leerling van de toekomst

Hoe nemen kinderen deel aan de alsmaar veranderende maatschappij? Hoe begeleid jij leerlingen daarin? 

Tijdens drie middagen staat centraal welke maatschappelijke veranderingen er spelen en wat dit betekent voor de toekomst van de opgroeiende generatie kinderen. Aan bod komt met welke vragen zij rondlopen, hoe zij hun plaats en identiteit kunnen ontdekken en hoe jij daar als onderwijsprofessional een zinvolle bijdragen aan kunt leveren.  Je onderzoekt hoe je de grote thema’s artificial intelligence, maatschappelijke polarisatie en duurzaamheid een plaats wil geven binnen je onderwijs. 

Werken vanuit de bedoeling en aandacht voor het begeleiden van leerlingen in de keuzes die zij vanuit regie maken hebben een plaats in deze training.  

Investering

De training bestaat uit drie fysieke middagen. Programma 16u tot 18:30u. Inloop 15.45uu 

Locatie

De locatie van de training volgt. Houd de site in de gaten.

Prijs

€495,- incl. btw.

De prijs is inclusief het boek ‘Het recht er iets van te maken’ van Elena Carmona van Loon

Wat levert deze training mij en de school op?

Aan bod komt hoe grote maatschappelijke thema's steeds meer het onderwijs binnenkomen en wat dit vraagt van de leerlingen. De veranderingen binnen de maatschappij vragen flexibiliteit en zelfbewustzijn van hen. Hoe kun je leerlingen in dat proces sterker maken?

Er zit veel potentie bij de leerkrachten of docenten, omdat zij aan de basis staan van de nieuwe generatie. Hoe draag je zinvol bij? Wat is er van jou als onderwijsprofessional nodig?

Tijdens de training wordt expertise, kennis en ervaring uitgewisseld en is het uitgangspunt dat de opgedane kennis verder binnen de school gedeeld wordt.

Leerkrachten en docenten onderzoeken hun eigen basishouding als professional. Een uitkomst van de training is dat deze basishouding geconcretiseerd en in de praktijk gebracht wordt.

Trainer

Kim Donkers is schoolleider geweest en is gespecialiseerd in het begeleiden van teams en onderwijsprofessionals door haar jarenlange ervaring als binnen het onderwijs. Op veel verschillende scholen heeft zij zich ingezet om thema’s als betekenisvol en duurzaam onderwijs, gelijke kansen, veerkracht en welbevinden, onderzoekend en toekomstgericht leren te realiseren. Samen met teams richt zij zich op visie- en teamontwikkelingen.

De drie dagdelen ‘De leerling van de toekomst’

De nieuwe data voor schooljaar 2024-2025 zijn bekend! Neem contact op voor meer informatie.

5 november en 12 december 2024 & 14 januari 2025