Inter-generationeel leiding geven

Hoe haalt en houdt de schoolleider mensen uit verschillende generaties ‘binnen’?

De vraag hoe je mensen in beweging krijgt in collectieve doelen en hoe zij dat vanuit autonomie kunnen doen is van alle tijden. Kennis over de diverse behoeften en waarden van generaties is daarbij van belang. Waarom vindt een ‘boomer’ het zo belangrijk om te luisteren naar de leidinggevende en ‘gen-z’-collega juist om juist zijn of haar eigen mening uit te spreken? In deze training leer je hoe je kunt handelen om het samenwerken met oog voor het verschil in behoeften zo sterk mogelijk stimuleert. Het uiteindelijke doel is namelijk dat iedereen bijdraagt aan steengoed onderwijs voor de leerlingen. 

Investering

De training bestaat uit twee losse fysieke trainingsdagen. Programma 9:45 uur tot 16:30u. Inloop 9:30 uur. 

Locatie

De training vindt plaats op een locatie in de omgeving van Rotterdam.

Prijs

€795,00 incl btw

De prijs is inclusief: Lunch en het boek ‘Het recht er iets van te maken’.

Trainers

Elena Carmona van Loon

Is orthopedagoog generalist. Zij geeft training, coaching en begeleiding in het versterken van regie en behoud van gezonde menselijke systemen en samenwerking gericht op de bedoeling en het bestaansrecht van dat systeem. In het bijzonder richt zij zich op het regieversterkend handelen in de jeugdzorg en onderwijs.

Kim Donkers

Is schoolleider geweest en is gespecialiseerd in het begeleiden van teams en onderwijsprofessionals door haar jarenlange ervaring binnen het onderwijs. Op veel verschillende scholen heeft zij zich ingezet om thema’s als betekenisvol en duurzaam onderwijs, gelijke kansen, veerkracht en toekomstgericht leren te realiseren. Samen met teams richt zij zich op visie- en teamontwikkelingen.

Wat levert deze training mij en de school op?

De schoolleiders onderzoekt de diverse leiderschapsstijlen die nodig zijn om 'elke generatie' in beweging te krijgen.

Tijdens de training wordt gekeken naar de diversiteit binnen het schoolteam en wat nodig is om alle verschillen juist te gebruiken om het collectief bewustzijn en het onderwijs te versterken.

Deze training gaat over eigenaarschap in relatie tot gedeelde verantwoordelijkheid. Hoe haal en houd je mensen 'binnen'?

De schoolleider maakt concreet wat de eigen rol is om het proces van de transitie naar een sterk en volwassen team zo goed mogelijk te kunnen begeleiden.