Inclusief onderwijs

Op welke manier wil het team onderwijs vormgeven waarbinnen Inclusief onderwijs een collectieve ambitie is?

In deze op maat gemaakte teamtraining wordt met het team onderzocht welke mogelijkheden er liggen om het onderwijs inclusiever te maken. Wat ons betreft is een rijke, betekenisvolle en doelgerichte onderwijssituatie nodig met daarbinnen ruimte voor zintuigelijk en dynamisch leren. Ruimte voor regie voor de leraren én leerlingen. Regieversterkend handelen is op wetenschap gebaseerd en is bewezen effectief gebleken in het vormgeven van onderwijs dat vanuit de kern gericht is op diversiteit binnen de soort. Een flexibele blik met betrekking tot het vormgeven van dit onderwijs dat aansluit bij de maatschappelijke ontwikkelingen. Een training waarbij de ogen geopend worden voor mogelijkheden. 

Investering

De training wordt op maat gemaakt. 

Locatie

De training vindt plaats op de eigen locatie. Indien gewenst kan er tevens gekozen worden voor een andere, inspirerende locatie.

Prijs

Voor een offerte op maat gemaakt kun je contact opnemen. 

Wat levert deze training mij en de school op?

Het team onderzoekt wat nodig is om een rijke en gedifferentieerde leeromgeving te zijn, waarbinnen alle kinderen kunnen leren.

Er wordt aandacht besteed aan de bouwstenen van zinvolle relaties om aan te sluiten bij de diversiteit.

Zingeving, persoonlijke groei, verbondenheid en eigenaarschap zijn voorwaarden om als verbindend team inclusief onderwijs te bieden. Hier wordt uitgebreid bij stil gestaan tijdens de training.

Het team stelt collectieve ambities op die ondersteunend zijn aan de kwaliteitszorg en de bedoeling van het onderwijs.

Trainers

Elena Carmona van Loon is orthopedagoog generalist. Zij geeft training, coaching en begeleiding in het versterken van regie en behoud van gezonde menselijke systemen en samenwerking gericht op de bedoeling en het bestaansrecht van dat systeem. In het bijzonder richt zij zich op het regieversterkend handelen in de jeugdzorg en onderwijs.

Kim Donkers is schoolleider geweest en is gespecialiseerd in het begeleiden van teams en onderwijsprofessionals door haar jarenlange ervaring binnen het onderwijs. Op veel verschillende scholen heeft zij zich ingezet om thema’s als betekenisvol en duurzaam onderwijs, gelijke kansen, veerkracht en toekomstgericht leren te realiseren. Samen met teams richt zij zich op visie- en teamontwikkelingen.